Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts de desplaçament per a alumnes de les Illes Balears que cursen estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors a la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2022-2023

Aprovar la convocatòria i el procediment de concessió d'ajuts per compensar part del cost del desplaçament dels alumnes de les Illes Balears que, atès el fet insular, s'han de desplaçar i han de residir fora de l'illa on es troba el seu domicili familiar per cursar estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors a qualsevol país de la Unió Europea (UE-27) durant l'any acadèmic 2022-2023.

Código SIA

3016240

Personas destinatarias

a) Alumnes amb domicili familiar a Menorca, Eivissa o Formentera que s'han de desplaçar a Mallorca per cursar estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors que s'imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

b) Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s'han de desplaçar a una altra comunitat autònoma de l'Estat espanyol o a un altre país de la Unió Europea (UE-27) per cursar, a centres públics, estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors que no s'imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

c) Alumnes amb domicili familiar a Menorca, Eivissa o Formentera que s'han de desplaçar a una altra comunitat autònoma de l'Estat espanyol o a un altre país de la Unió Europea (UE-27) per cursar, a centres públics, estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors que s'imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

d) Alumnes amb domicili familiar a Mallorca que s'han de desplaçar a una altra comunitat autònoma de l'Estat espanyol o a un altre país de la Unió Europea (UE-27) per cursar, a centres públics, estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors perquè no han obtingut plaça al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

e) Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s'han de desplaçar a una altra comunitat autònoma de l'Estat espanyol o a un altre país de la Unió Europea (UE-27) per cursar, a centres privats, estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors que no s'imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

f) Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s'han de desplaçar a una altra comunitat autònoma de l'Estat espanyol o a un altre país de la Unió Europea (UE-27) per cursar, a centres privats, estudis oficials d'ensenyaments artístics superiors perquè no han obtingut plaça al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

g) Alumnes amb domicili familiar a les Illes Balears que s'han de desplaçar a una altra comunitat autònoma de l'Estat espanyol o a un altre país de la Unió Europea (UE-27) per cursar estudis de màster oficial en ensenyaments artístics que no s'imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Trámites

X

Sol·licitud d'ajudes de desplaçament 2022-2023

Requisitos

1. Per obtenir l'ajut s'han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o d'algun estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents. Queden excloses de concórrer-hi les que es trobin en situació d'estada.

b) Tenir el domicili familiar a les Illes Balears. A aquest efecte, s'entén que tenen el domicili familiar a les Illes Balears les persones que tenen veïnatge administratiu a qualsevol dels municipis de les Illes Balears.

El compliment del requisit de veïnatge administratiu s'ha de mantenir de manera continuada durant tot el període comprès entre l'1 de setembre de 2022 i el 30 de juny de 2023.

c) Cursar 42 crèdits o més d'una titulació superior artística oficial durant l'any acadèmic 2022-2023.

d) Cursar els ensenyaments oficials a un centre, públic o privat, ubicat a algun dels països de la Unió Europea (UE-27): Alemanya, Àustria, Bèlgica, Bulgària, Croàcia, Dinamarca, Eslovàquia, Eslovènia, Espanya, Estònia, Finlàndia, França, Grècia, Hongria, Irlanda, Itàlia, Letònia, Lituània, Luxemburg, Malta, els Països Baixos, Polònia, Portugal, la República Txeca, Romania, Suècia o Xipre.

2. Per obtenir l'ajut s'han de complir els requisits referents al rendiment acadèmic del curs 2021-2022 següents:

a) Els sol·licitants que es matriculen per primera vegada del primer curs d'uns ensenyaments artístics superiors han d'acreditar haver obtingut en la prova o curs d'accés una puntuació igual a 6,5 punts o superior.

b) Els sol·licitants de beca del segon curs o dels posteriors han d'haver superat, durant l'any acadèmic, un 90 % dels crèdits de què es matricularen.

En qualsevol cas, la persona sol·licitant s'ha d'haver matriculat, com a mínim, de 42 crèdits el curs 2021-2022. No es tenen en compte a l'efecte d'acreditar aquest requisit els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

3. Resten excloses d'aquesta convocatòria:

1. Les persones que cursen ensenyaments universitaris.

2. Les persones que cursen estudis corresponents a títols propis.

3. Les persones que cursen estudis corresponents a un doctorat.

4. Les persones que cursen estudis de les modalitats a distància, en línia o virtual.

5. Les persones que cursen estudis específics i obligatoris de preparació o especialització per a l'exercici professional que no siguin màsters oficials en ensenyaments artístics.

Documentación a presentar

1. Per tramitar la sol·licitud, la persona interessada ha de presentar la documentació següent:

a) Sol·licitud (annex 2) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.

b) Passaport, com a documentació acreditativa de la identitat per als estrangers que es troben a l'estat espanyol, en el cas de no disposar de DNI o del NIE.

c) Fotocòpia de l'imprès de la matrícula dels ensenyaments artístics superiors corresponent a l'any acadèmic 2022-2023 en què consti la titulació cursada i el nombre de crèdits de què s'ha matriculat, que ha de ser igual a 42 o superior. No es tindran en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits.

d) Pagament complet de la matrícula. Els originals segellats pel banc o una còpia compulsada dels rebuts de l'entitat financera que acrediten el pagament complet de la matrícula dels estudis per als quals se sol·licita l'ajut així com del total de la resta de despeses acadèmiques en el cas de centres privats.

e) Fotocòpia compulsada del resultat de les proves o del curs d'accés, en el cas que la persona sol·licitant s'hagi matriculat del primer curs d'uns estudis artístics oficials.

f) Fotocòpia compulsada de l'expedient acadèmic personal, en el cas que la persona sol·licitant s'hagi matriculat del segon curs o dels posteriors, un certificat acadèmic complet —original o fotocòpia compulsada— o un certificat emès pel centre a l'efecte de sol·licitar una beca —original o fotocòpia compulsada— o una còpia impresa de l'expedient personal amb el segell original del centre en què constin les assignatures de què es va matricular el curs acadèmic 2022-2023, amb el nombre de crèdits i les qualificacions obtingudes. No s'admeten fotocòpies simples o impressions sense segellar.

g) Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries (annex 3), del compte del qual l'alumne és titular o cotitular degudament emplenada i signada pel sol·licitant.

h) Declaració responsable de no obtenció de vacant (annex 4), en el cas que la persona sol·licitant, amb domicili familiar a les Illes Balears, no han obtingut plaça al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears, emplenada i signada pel sol·licitant.

i) Declaració responsable de no impartició d'estudis a les Illes Balears (annex 5), en el cas que la persona sol·licitant, amb domicili familiar a les Illes Balears, els estudis dels quals no s'imparteixen al Conservatori Superior de Música de les Illes Balears, a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears o a l'Escola Superior d'Art Dramàtic de les Illes Balears, emplenada i signada pel sol·licitant.

j) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajut.

Modelos:

Plazo máximo

Del 23 de juny al 20 de juliol de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(eas@dgfpieas.caib.es)

X

Requeriment d'esmenes

Requisitos

Haver sortit publicar a l'Informe relatiu a la manca de documentació o als defectes de les sol·licituds

Documentación a presentar

La documentació establerta a la columna "Documentació Pendent" que figura a a l'Informe relatiu a la manca de documentació o als defectes de les sol·licituds.

Modelos:

Plazo máximo

De dia 2 d'octubre a dia 16 d'octubre de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria d'Educació i Universitats

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Universitat

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177766 - Fax: 971176873

(eas@dgfpieas.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Universitats, Recerca i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar